1/3 d’instituts fan grups homogenis

Avui hem acabat el dia on la Fundació Bofill ens ha explicat un altre estudi que les conclusions eren fàcils de saber. Jo en vaig parlar fa gairebé un any. El que està clar que separar els grups per A, B, C és una manera de dir a un jove que és un inepte ,si estàs en el grup C, i l’enfonses fins al final de la llacuna. I moltes vegades no hi ha retorn.

Però també és veritat que en aquests moments on hi ha molta massificació de les aules, on hi ha molta immigració, i una heterogeneitat cada vegada més gran. La solució més fàcil es separar-ho per nivells.

Ja fa temps que a nivell internacional, s’afirma que en grups heterogenis, i en models d’aprenentatge a partir de l’activitat cooperativa l’alumnat acaba tinguen majors resultats. Però el sistema actual no permet aquest treball. La mesura que proposa la fundació bofill que en determinats moments hi hagi dos professors a l’aules a l’escola ja fa temps que s’aplica. Però a secundària per manca de formació pedagògica segurament mai s’ha pensat.

El que està clar que malgrat els grups heterogenis han de ser una forma de fer, cada vegada més es tendirà més als grups homogenis per la manca de recursos.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.