Catalunya:Fracàs escolar

El present post és donar les meves conclusions a partir de les dades facilitades per l’estudi de la caixa sobre fracàs escolar a  Catalunya. Aquest estudi es centra a tot Espanya. Per tan el meu intent és donar informació de l’estat a Catalunya. Ja que els mitjans ho han fet de tot espanya. És el cas del Punt, és el cas de Magisnet, és el cas de Lavanguardia , el cas del Periodico, però us ho cito tot el que he cregut important perquè conegueu tota la informació que ha sortit d’aquest informe. Evidentment no és tota, ja que he fet un resum i he anat a la part que afecta més a Catalunya. Evidentment hi ha compartives a tot Espanya i a Tot europa.

Abans d’anar a l’informació, us vull citar les conclusions que he tret jo mirant l’informe, algunes meves i algunes les cita el informe.

1.-El problema del fracàs escolar a Catalunya el tenim localitzat a l’educació secundària. En altres comunitat comença a primària.

2.-Les dones són les que tenen més èxit en el sistema educatiu. Alguns estudis diuen que es provocat que maduren abans i el seu comportament és més estable. En el cas dels centres privats la diferència és menor.

3.-Augment considerable de Formació professional de grau superior. és a dir, es comença a valorar la FP no cap a una sortida de fracàs escolar sinó com una forma de formació d’una professió tal com ha de ser.

4.-Es constanta com ja es sabia que els estudis dels pares estan relacionats directament fracàs escolar.

5.-Que les reformes de la LOGSE i les següent en perdre els cursos de primària de setè i vuitè EGB ha fet augmentar el fracàs escolar.

6.- Que els centres privats tenen un 20% més éxits escolar que els centres públics.

7.- Ha Catalunya hi ha un 20% d’alumnat que no acaba el títol de la Eso.

8.-Al acabar l’Eso, en arribar als 18 anys només el 36,6 de persones segueixen en el sistema educatiu.

9.-Un 25% de l’alumnat que comença Batxilerat a Catalunya no l’acaba.

Anem pels gràfics:

Si us fixeu tal com es deia en les conclusions Catalunya és una de les comunitats que té menys repetidors. Un 8,6% i la diferència entre el genere és la més petita de tot Espanya. Ens podem felicitar per l’èxit aconseguit.

Aquest quadre el que indica a Catalunya és que el 69 per cent de la població que arriba a 4 d’Eso arriba a l’edat a l’edat prevista. També ens fa veure que la majors repeticions es tr0ben a l’etapa de la secundària.

Destaca també que entre la normalitat les persones que arriben a quart cursos amb una repetició de 24% . Però hem de dir que la repeció de més de dos cursos és molt rarament a Catalunya. Però fixem-nos que augmenta considerablement el fracàs escolar si el comparem per exemple amb el país vasc. On un 73% arriba a l’edat prevista.

Aquesta gràfica per entendra-la és una comparació entre dos cursos. entre el 1996/1997 i el curs al cap d’una dècada 2006/2007.

On es pot veure que quan acaben primària s’ha reduït el sistema educatiu. Primària ha aconseguit millorar l’éxit del sistema educatiu amb 1%  percentual.  Però si ens fixem a partir d’aquesta edat el sistema augmenta considerablement el fracàs escolar amb més d’un 6%. Recordem també que a partir del 2000 s’aplica la LOGSE i el curs de setè i vuitè d’EGB passa a l’intitut a formar part de 1eso i 2 eso.

Aquest gràfic mostra que un 31,6% d’alumnat de Catalunya arriba amb un any de retard al arribar a 4eso. xoca amb la comparació del 12 anys en que només és del 8% que repeteix curs a primària.

En el següent gràfic mostra dos coses. La primera que hi ha casi un 20% més d’éxit escolar si estàs en la privada. I la segona que hi ha molta diferència entre els homes i les dones amb un diferencial de 16%. I en canvi a la privada un 7%.

En aquest gràfic mostra la població que acaba ESO.  si ens fixem un 70% del alumnat acaba l’eso. és dir més de tres persones de cada quatre.

Però pel camí a l’etapa secundària hi ha un 30% que és perd pel camí i no té el graduat de la ESO.

Si es compara amb Espanya, veiem que durant els últims anys ha augmentat el fracàs escolar a Catalunya mentre que a Espanya a moltes comunitats han reduït el fracàs escolar. Encara que a Catalunya estem per sota de la mitja amb un descents del 3,9 que no té el títol de la Eso. La mitja a Espanya està amb un descents del 4,2. però destaca la comunitat valenciana amb una reducció de persones que no aconsegueixen el títol d’un 14,4%.

El següent gràfic mostra l’escolaritat després de Quart Eso. mostra que a Catalunya segueix al sistema educatiu un 84,9 de persones. Però quan arriben als 18 anys només segueix un 36,6% alumnat. això vol dir que la majoria de persones acaben només un CGSM un cicle de formació profesional de cicle mitja que solen duarar dos anys. I que un 10% al cap d’un any es perd en el sistema educatiu.

En aquest gràfic mostra que augmenta considerablement l’alumnat de cicles de grau superior. Segurament els cicles de grau superior comença ja a veures com una forma d’aprendre a fer un ofici.

En aquest gràfic mostra  que un de cada quatre no passa el primer i el segon curs de batxillerat. Un 25% del alumnat es perd en el sistema educatiu.

Com es veu comparat amb Europa hi ha una diferència de més del 25% de l’alumnat que no acaba l’eso.

Mostra que quan són familiar amb estudis avançats tenen menys fracàs escolar.

En aquest gràfic mostra que la privada té molt més éxit que la pública. No a Catalunya sinó a Girona.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una comentari en l'entrada: Catalunya:Fracàs escolar

  1. Retroenllaç: Tweets that mention Reflexions del món i de l'educació -- Topsy.com

Els comentaris estan tancats.