ELS TERÇOS DE JORNADA

Fa un any, que van aparèixer als centres educatius els terços de jornada. Aquest tipus de contracte marca l’inici de la retallada educativa, tothom que no coneix la memòria història de com estava educació abans del tripartit diria que això és just, però no és veritat.

No és just perquè el que s’ha fet és que els centres educatius perdin 5 hores de suport de recursos humans, per cada terç de jornada assignat. M’explico, quan una persona demanava una reducció de jornada per maternitat, cura del seu fill o altres…. Educació nomenava una mitja jornada per substituir aquest temps de reducció, fet d’aquesta forma estava content els substituts i el centre que guanyava més recursos.

No és just perquè el fet de que es perdin aquestes hores que donava de més educació, permetia de forma indirecta permetre, desdoblaments de curs, o una major atenció de la diversitat. Així anem al camí educatiu de la pèrdua de la equitat i de l’atenció a la diversitat.

No és just perquè els substituts tenen menys feina, s’hauran d’integrar com poden, per fer aquests terços de jornada. I els que tenen pitjor són els que tenen jornada completat i de cop a mig curs passin a terços jornada.

No és just perquè amb aquests terços de jornada hi hagi persones que no les puguin agafar per culpa de reagrupament familiar o per temes personals, i al final acabi fent que per exemples no hi hagi prous substituts per assumir tots els mestres necessaris de les escoles. Així hi ha persones de secundària fent feina de mestre.

En definitiva Aquest model el que pot provocar és un augment de gestió administrativa, perquè produir jornades estranyes com 0,85, 0,75, 0,25…. Aquest treball no fa augmentar les despeses administratives. No era millor el model d’abans? Benvinguts a la pèrdua dels centres de l’atenció individualitzades.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.