L’Avaluació a quart de primària a tot Espanya.

El quart de primària al nostrAbstret del diari periodicoe territori s’avalua de dos formes en primer lloc, per la Generalitat i un segon terme per l’estat. Aquesta avaluació ve decretada per la LOE. Per saber la situació del nostre sistema escolar.

En primer terme aquesta avaluació evidentment pot ajudar a entendre vells mites. Com per exemple molts cops es situa l’immigració com a font de fracàs escolar. Que ja fa temps que els estudiosos del sistema educatiu diuen que no és cert. Es curiós també que el link que hagi passat és un diari independent de valència  parli de Catalunya i País vasc. Quan València està per la cua.

És evident que aquest informe demostra que l’educació del país no està per tirar coets alguns acusen que la causa és la sisena hora. Jo penso que l’eliminació de la sisena hora, si s’utilitzen els mateixos mestres per fer desdoblament o individualitzar l’ensenyament permetria un major augment del rendiment escolar.

Però hi ha diversos factors que fa que entenem millor els resultats d’aquesta avaluació. I també posar-los un xic entredit. L’Enric Canela en el seu post ens diu la puntuació que ha tret Catalunya.  Anem a veure les raons per posar en entredit aquesta avaluació.

1.-El currículum una part ve marcada per l’estat espanyol i un altre per Catalunya. Una part de la prova que es va realitzar els continguts es donen aquí Catalunya a cinquè i a sisè de primària. El Periodico ho recull, concretament l’energia. Per tant podríem afirmar que Catalunya està per sobre la puntuació realitzada.

2.-Es va realitzar a partir de la llengua vehicular de l’ensenyament. No crec que el català tingui tenir la mateixa avaluació del castellà com el vasc. Tothom sap que el català és un llenguatge més complicat que el castellà. I el vasc evidentment és més difícil. Per tant podríem afirmar que a nivell lingüístic no podem comparar el medi lingüístic.

3.-Tots els articles que he recullit, i analitzat per Internet, en ves d’analitzar la informació de forma neutre i estatal. El que fan és criticar el país vasc i Catalunya, en tenir llengües diferents. Per tant podem afirma que estem davant d’un informe polititzat.  Altres articles que ho mencionen de part del periodico  Aquí. En hi ha d’altres. La que he trobat menys polititzada ha estat la 3cat24, en que diu que Catalunya està dins la mitja. I si s’hagués fet correctament l’examen de medi  hauria estat per sobre.

4.-Serveix com a excusa, al departament d’educació per seguir amb les retallades, per entendre que els sindicats  estan en contra el canvi. Quan el mateix informe demana que s’individualitzi l’ensenyament i no es faci més hores. Major hores no vol dir major rendiment,

En definitiva.  Una avaluació sempre dóna informació del nostre estat. Però el que s’està buscant és fer veure que els mestres tenen la culpa, quan el que passa que l’informe està polititzat i mal interpretat.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'entrada: L’Avaluació a quart de primària a tot Espanya.

  1. Pablo R. diu:

    Estimado David: Magisnet, web del periódico Magisterio, no es un periódico valenciano, sino de ámbito estatal. En cuanto al link que pones, es de mi blog que habla de temas laborales docentes., particularmente de la Comunitat Valenciana ya que soy el delegado de Magisterio en esta autonomía. Si visitas http://www.magisnet.com, verás más análisis de la evaluación.
    Te adjunto un enlace sobre un estudio que hice de cómo han influido los programas lingUísticos en los resultados valencianos.
    http://tinyurl.com/32zgfn7

  2. admin diu:

    Ok gràcias por la informació. Te envio un correo.

Els comentaris estan tancats.