La culpa dels resultats de Pisa és dels immigrants?

 

Les declaracions de la consellera Rigau no deixen de menysprear un tabú que fa molt de temps els investigadors de la nostra franja han desmentit. Que la culpa dels resultats educatius és provocat pels IMMIGRANTS.

Fent la recerca de google del titular que he escoltat per Catalunya m’he trobat amb la web del meu company blocaire Enric Canela, on trobareu documentació interessant sobre el nostre sistema educatiu. Tot i així trobo que una consellera Irene Rigau no pot caure amb els tòpics que els resultats educatius és per culpa de la immigració quan la seva política ha estat eliminar moltes aules d’acollides de centres educatius.

També us he de dir que a primària tenim una priorització que és la llengua. Encarem molts esforços en formació de llengua i que llegeixin i escriguin bé l’alumnat. Però ens oblidem que la ciència, les mates dóna el raonament verbal i el coneixement per escriure. Penso que un dels fet està en no donar prou importància a la ciència. Així com, existeixen projectes de llengües en quan a projectes de ciències casi no existeixen.

Retrobar l’aula de ciències per la experimentació i el descobriment seria molt interessant per la formació del nostre alumnat. Fins i tot per interioritzar allò que anem explicant a classe. Les classes de ciències són molt teòriques. Entenc que com més pugem en el sistema educatiu, hauria d’haver-hi més manipulació i més afrontament de la metodologia científica i no tant magistral les classes.

Cal un canvi, i aquest canvi provoca que no es centri tants esforços amb la llengua sinó un enfocament global que millori totes les àrees. Entendre que la ciències ajuden al desenvolupament de la llengua i del coneixement. Cal insistir en això i veure també noves competències que van sorgint. Abans recercàvem tot a una enciclopèdia, ara qui mira una enciclopèdia?

Ho sento, la culpa dels resultats educatius no potser la tipologia de l’alumnat, quant els corrents psicològics i els investigadors ens diuen que en la heterogeneïtat augmenta més el coneixement, penso que s’ha de mirar cap a la metodologia, els recursos i les polítiques arbitraries del departament.  I tampoc vull analitzar si és el mateix un immigrant d’Alemanya que un immigrant de l’Àfrica. Hem de ser clars del que parlem.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de sistema educatiu i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'entrada: La culpa dels resultats de Pisa és dels immigrants?

  1. Xevi Alsina diu:

    Totalment d’acord. Cal tenir en compte que les proves externes que es passen a les escoles i instituts no es basen en el nivell de coneixement sino en la competencialitat a l’hora d’aplicar-ho en problemes diaris i quotidians. Aqui es on any rere any el sistema fracassa en contraposició amb el que diuen els docents, que a nivell de centre la mitjana es alta segons els seus mecanismes de control.
    Es per aixo que cal recordar que si establim una linia educativa cronològica educativa des d’infantil fins a batxillerat comencem amb metodologies molt manipulatives i a mesura que l’alumne creix aquestes van desapareixent en mecàniques i processos memorístics inūtils que s’obliden el dia desprės del control de torn i que, al meu entendre, no ajuden per res a aplicar estratègies en problemes quotidians com els que es plantegen en les que es plantegen a les CCBB o les PISA.
    Evidentment David, el problema és més metodològic i mancat de recursos que pas de la immigració com diu la consellera. Tot i això hi ha llum després del tūnel i algunes escoles ja tenen la seva aula de ciències i matemàtiques plenes de material manipulatiu i s’obliden de llibres, temaris i exàmens.

  2. Sï, Xavier, sou un puntal, hi hauries d’explicar més el que esteu fent a Quart

Els comentaris estan tancats.