La Lomce una oportunitat perduda per l’ús de les tecnologies.

ordinadoespatllatQuan mires de reüll la Lomque(Loce en català), et dones compte de moltes coses. Segurament al meu bloc, tindrà molts apartats sobre aquesta llei. Segurament ha estat una de les lleis que s’ha parlat més abans d’arribar aprovar-la. I segurament mai una llei ha estat tant criticada com aquesta. On la part ideològica del PP és mostra en la seva ideologia més conservadora. Un dia d’aquests analitzaré conceptes com excel·lència, equitat, comprensió, inclusió com han anat evolucionant a través de la Loe i la Lomque.

Però avui he volgut fixar-me que diu la Lomque sobre les Tics i l’ús de les tecnologies, observem d’entrada seguim amb el concepte vells com el concepte noves tecnologies. L’ordinador és nou? El projector és una tecnologia nova? Que és una nova tecnologia? Sinó apostem clarament el concepte propi de Tics seguim sense avançar cap una llei que aposti per l’alfabetització digital.

 

El concepte tecnologia mòbil que és on es desenvolupa la nova web, en la Lomque no existeix creant un gran retrocés, i hem perdut una oportunitat per realment innovar en el sistema educatiu. Ens diu contínuament que mitjançant les noves tecnologies ens ajudarà adaptar els diferents ritmes d’aprenentatges. Seria interessant si en el fons es veies una aposta per això, però a mesura que vas desgranant la Lomque veus contradiccions constant. Que et fa entendre que només és una manera de vendre fum.

Es parla que les noves tecnologies han d’estar en tot el currículum a primària, però no hi ha pròpiament una assignatura que formi amb tics o en noves tecnologies. Curiosament diu que sisè s’avaluarà la competència tecnològica. Quina competència sinó tenim cap àrea instrumental per afavorir una formació adequada en Tics.

I a mesura que pugem a secundaria veiem que la tecnologia passa a ser una modalitat optativa. Que no per força un alumne de secundària cursarà cada curs. Per tant sortiran els nostres futurs estudiants amb una bona formació en tecnologia?

Penso i aquí acabo i concloc. El concepte d’alfabetització al segle XXI ja no és només tenir un coneixement del món, ni saber només llegir, escriure i saber comptar. Els nostres futurs alumnes han de sortir ben formats en tecnologies. I alhora saber fer un bon ús apropiat. Elements que haurien d’incloure’s en una nova llei si realment volen canviar la llei. En definitiva és un gran retrocés.

Si voleu obtenir l’últim borrador de la Lomque clicka en aquest link:Lomce

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Lomque, sistema educatiu, tecnologia mòbil i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.