La nova gestió de plantilles una visió esperançadora

esperançaQuan un només es dedica a criticar de forma negativa el sistema educatiu, cal una parada perquè sempre hi ha elements positius. Per mi, el més important de tots és que als centres públics no hi ha dolents professionals, sinó hi ha docents molt competents. Aquesta premissa sembla que xoqui amb el que estem vivint. Sembla que el que s’ha fet fins ara estava tot mal fet. I els sindicats alguns cops creem un discurs de la por, por que vol generar el mateix departament per tal d’impossar el decret.

 

No es veritat, s’ha fet molt bona feina, s’ha aconseguit que el català sigui vehicular a casa nostra. I sense els mestres és impossible que s’hagués aconseguit això, però això ha quedat l’oblit i només és dona la importància que es degut a les polítiques del nostre país.

 

El departament amb el discurs de la por, està creant que molts companys s’ho passin malament, companys amb malalties cròniques, embarassades…. Com el decret de plantilles farà que els drets estiguin per sobre a elements com aquest?

 

El que està clar és que els bons professionals no han de tenir por, han de tenir por aquells que s’han aprofitat del sistema, que per mala sort han estat molts, però no hem de caure en pagar justos per pecadors.

Estic veient companys que s’acosten a directors, que ja estan realitzant entrevistes per poder treballar a certes escoles. És evident que actualment amb els llocs singulars ens pot permetre d’acostar-se al costat de casa sense tenir que guanyar un concurs de trasllats. Però fixem-nos amb un detall que avui m’ho comentava un companys, les escoles que m’he presentat no m’agrada el model d’escola i ara estic una que està molt lluny però funciona com a mi m’agrada treballar. Una bona directora em va dir un dia: El director ha de triar però el centre també ha de ser atractiu pel docent.

 

 

En el fons en els interins i substituts passarà el mateix, perquè les escoles properes cercaran persones properes. Per tal de que la persona arribi en ganes i estigui motivada.

 

El Que no pot permetre l’administració educativa coses com estan passant ara, que una reducció de jornada si no ho firma un director no ho pot fer i en canvi un centre del costat sí, cal definir que vol dir “necessitats del servei”. Elements disruptius fan que els drets vagin per sota a la feina. I empreses com google coneixen que per tal de fer una bona feina cal que el treballador estigui content. Els directors per tal de tenir un bon projecte han de crear un bon caliu en els centres escolars.

En definitiva, El decret de plantilles ens permetrà poder treballar més al costat de casa. Però s’ha vigilar que els drets de les persones no estiguin per sota a la feina. Però clar treballar al costat de casa, cal que el centre també sigui atractiu pel docent. I això és molt important que els directors treballin per crear una forta comunitat educativa. Cal dir que m’ha costat fer aquest text per intentar buscar les bondats. Però hi són, però s’ha de vigilar de no crear centres d’élit i centres que no vol anar ningú. Carpe diem!!!! Viure el moment i no angoixar-se amb la por.

I no convertim el sistema públic en sistema privat no concertat. 

 

Aquesta entrada s'ha publicat dins de sistema educatiu i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.