L’estafa dels graus de magisteri

L’ESTAFA DELS GRAUS DE MAGISTERI

Fa Cinc anys amb els nous plans de Graus, les diferents especialitats de mestre que existien es convertien amb només dues el grau d’educació primària, i el grau d’educació d’infantil. Va ser llavors que em vaig generar una sèrie d’interrogants en que ningú em sabia respondre. Les mencions donen especialitat? Perquè entengueu una menció és una miniespecialització en la carrera.

Des de fora sembla que no sigui important, però darrera hi ha una importància molt real, és que a nivell laboral coexisteixen unes especialitats que no són les mateixes que les mencions. Això comporta que hi haurà estudiants de primera categoria i d’altres de segona, malgrat tinguin la mateixa formació però els de segona categoria poden estar més formats però amb menys sortides professionals. Aquesta pregunta la vaig fer tan a Madrid com a Catalunya i ningú em sabia respondre.

Els primers van escollir les mencions d’anglés,  francès, educació física, especial, audició i llenguatge, aquests sortiran de la carrera amb dos especialitats, la resta no!!!!!. Hi havia mencions molt interessants com per exemple la de tics o la d’educació d’adults… Poden ser de molta alta formació però es quedaran amb només sortida laboral.

Jo em queixo de que els estudiants de grau no han informats degudament i ara hauran de gastar-se uns diners per fer uns masters per aconseguir més sortides professionals. No hi ha dret, això ha estat l’estafa més gran cap alumnes de magisteri mai vista.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 comentaris a l'entrada: L’estafa dels graus de magisteri

  1. Mestre? diu:

    Espero que no siguis professor, perquè amb el munt de faltes, no sols d’ortografia sinó també gramaticals (exemple: ” No hi ha dret, això ha estat l’estafa més gran cap alumnes de magisteri mai vista.”) no vull imaginar com sortiran els alumnes…

    Com a mínim en alguna cosa estarem d’acord, la formació dels formadors és nefasta…

  2. Fran Martínez diu:

    Bones!
    Jo si ho vaig preguntar, a la meva facultat la URV de Tarragona i a la Generalitat a una pàgina web que tenen on pots introduir el grau que has cursat i la sortida laboral que tens. Ahir mateix vaig poder accedir (ja que fins que no han passat els 4 anys dels primers graus no es podia tenir accés) i al introduir el meu títol (graduat en educació primària amb menció en educació física) vaig obtenir que com ha sortida laboral, jo puc accedir tant a la vacant de mestre en educació física com a mestre en educació primària.

  3. Judit diu:

    En realitat, ningú ens ha sabut explicar encara què són les mencions. En principi, en el moment d’opos, si és que algun dia hi tornen, només es comptarà la menció de música, anglès i EF.

    Jo estic cursant l’últim any de magisteri amb menció de música i he fet tot el que feien a la diplomatura en tres anys jo ho he fet en 3 semestres. La càrrega de feina ha estat la mateixa comptant amb menys hores de classe. També ens han explicat que aquestes mencions són com les especialitats, que una vegada els mestres actius es jubilin nosaltres formarem a passar part de la plantilla d’especialistes segons la menció que haguem cursat. Això sí, només haurem cursat 21 crèdits en tota la carrera sinó m’equivoco.

    He de discrepar en una cosa…. abans magisteri de primària no era una especialitat sinó una carrera, en canvi, magisteri infantil si que era una especialitat (per això els d’infantil poden fer classe a primària perquè es compta com a infantil).

    Tot i això els màsters tampoc van molt encarats a les mencions que s’han ofertat.

  4. admin diu:

    Tens raó, el que em passa que miro més el contingut que la forma

  5. admin diu:

    Sí Fran, el que passa que jo penso que no s’ha explicat. I tu has aconseguit fer amb 4 anys dos sortides professionals. Mentres altres companys no!!!!

  6. admin diu:

    Hola Judit,
    Hi ha mencions que sí, que donen especialitats però d’altres coma la de plàstica, educació adults no serviran de res, només de formació intel·lectual. En quan abans primària era també una especialitat, el que passa és que era un engany perquè totes les especialitats podien fer primària.

  7. Anna diu:

    Hola Judit,

    Jo sóc mestra de música (diplomada) i t’asseguro que no heu fet la mateixa feina que nosaltres amb menys temps. Quan van sortir els plans d’estudi pels graus, se’ns va presentar la distribució de les assignatures que es farien amb els4 anys, tenint en compte la menció de música, i el resultat era que, amb el nou pla la fomració, quedava reduïda a un 33% aproximadament.

  8. Judit diu:

    Hola Anna,

    a la meva universitat estem fent les mateixes activitats, les mateixes assignatures (bé, quasi iguals) que diplomatura. És més, nosaltres n’hem reclamat d’altres perquè les trobem més importants que les que ens estan impartint i no, no hi ha hagut res a fer.

    Si, no fem dictats ni a dues, ni a tres ni toquem la flauta… només ens donen temps per fer la teoria i et ven juro que no és gens agradable no poder veure quines són les oportunitats que et dóna tot el material de música.

    Jo sóc d’aquelles que no em veig en cor de poder dur a terme una classe de música en bones condicions (21 crèdits i un mes de pràctiques de música és inútil) però la cosa està feta així i jo poca culpa i tinc :_(

  9. Laia CC diu:

    Fran, podries dir l’adreça d’aquesta pàgina web? Gràcies!

Els comentaris estan tancats.