Sobre el decret de direccions o plantilles.

interrogantNo he parlat mai d’aquest tema, però que porta un enfrontament en tot el sistema públic està molt clar que ho està fent. En aquests moments no hi ha una crítica constructiva per cap de les parts implicades, ni l’administració està fent la pedagogia que li toca, ni els sindicats estan fent el que els i toca fer.

Sé que estem en un moment delicat, i el fet de que no estigui aprovat provoca males interpretacions i només surt les part més criticables d’aquest famós decret. Si es vol aprovar que ho aprovin ja d’una vegada i quedin clar les regles de jocs.

No penso valorar si estic a favor en contra, crec que s’ha de veure com s’aplicarà, però ara mateix el que veig no m’agrada. No puc tolerar que la funció pública es converteixi amb un infojobs disfressat on ja aquest estiu escoles han penjat a la seva web es busca funcionaris amb especialitats tal, tal i tal….

No puc tolerar que ara d’ara no hi hagi uns criteris clars i tot sigui permissible i faci que companys que volen entrar en la borsa es barallin amb companys que estan a la borsa i no puguin treballar ningú per culpa de les retallades incitades per la banca. Ho podeu trobar en el grup del facebook que modero, com la gent es discuteix.

S’ha de vigilar que els criteris d’expulsió de funcionaris i de substituts de la borsa siguin per motius objectius i no criteris subjectius.  S’ha de vetllar que no es creïn problemes d’abús de l’autoritat on centres ja ho estan provocant.

S’ha d’entendre que un director vulgui tenir el seu equip sense recaure amb un amiguisme tal com estem dient ara. Però el que està clar per tal de que el director vulgui reclamar, el centre ha de ser atraient per la persona que vol entrar aquell centre. Em pregunto si al final estarem creant centres de primera i centres de segona. On els centres de segona ningú voldrà anar-hi.

S’Ha d’entendre que no ha de ser un sol criteri el d’antigüitat per tal d’aconseguir un lloc de treball, ha de permetre’s que la gent pugui presentar un projecte a l’escola que desitgi, per tal de crear llocs de treballs de qualitat. Però sense oblidar que les energies de les persones majors poden ser inferiors a les més joves encara que no vol dir que uns o altres siguin mes bons o dolents sinó que tenen un altres tipus de inèrcies. Cal protegir a la gent que té més de 20 anys de servei.

El que està clar que passem d’un sistema poc controlador a voler controlar-ho tot. I el Departament ha de trobar un punt mig en tot plegat.Però està clar és que els docents no ens podem barallar entre nosaltres com està passant, en el fons l’administració davant la divisió guanya. Cal està units per treballar amb un servei públic de qualitat sense un control privatitzador com es vol fer.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de sistema educatiu i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 comentaris a l'entrada: Sobre el decret de direccions o plantilles.

  1. vane diu:

    Totalment d’acord!és una vergonya que encara no hi hagin uns criteris clars.Tampoc és pot permetre crear escoles de primera i de segona. La tria del professorat no és gens objectiva…interpretem possibles amiguismes. Per una altre banda, caldria valorar tot una mica, tenir en compte els anys treballats i la formació permanent. No trobo gens bé que la gent que acaba la carrera passi per davant de la resta. Tothom té dret a treballar pe`ro es podrien introduir al món docent començant amb jornades inferiors, substitucions curtes!….per exemple.No podem començar la casa per la taulada!. Respecte al decret, els interins i substituts haurien de continuar en borsa. El director/a és correcte el tenir accès als docents funcionaris per fer una plantilla més o menys estable…però les substitucions a dit ho veig molt injust. No pot ser ni caixa ni faixa.S’ha passat del descontrol a l’altre extrem.
    Igualtat de condicions si us plau!.

  2. Totalment d’acord Vane

  3. Crec que et refereixes al centre on prestava serveis el curs passat quan dius que hi ha centres que publiquen al seus llocs web que es buscaven funcionaris amb determinades especialitats.
    Com que et falta molta informació, que jo tampoc et donaré, el millor és informar-se bé abans d’opinar i anar-la fent córrer per aquí i per allà.

    Com també dius bé, el decret de plantilles no està publicat i tampoc tenim totes les dades sobre com s’aplicarà, però sigui com sigui serà igual per a tothom, en principi la provisió de llocs de treball serà per mèrits i capacitat, hi haurà modalitats en les que als aspirant se’ls demanarà la presentació prèvia d’un projecte que serà supervisat pel centre i per la Inspecció d’Ensenyament.

    Així que tranquilitat i a veure com va el tema.
    Salutacions.

  4. Ah! i trobes bé que comencem a crear portals de infojobs per funcionaris. Sé molt bé de que parlo. I t’equivoques si penses que no tinc prou informació

  5. Clara diu:

    D’escoles de primera i de segona, malauradament, fa molt de temps que n’hi ha – als usuaris més benestants d’escoles públiques, en ralitat, els va molt bé que hi hagi guetos que mantenen certes dificultats concentrades i allunyades dels centres dels seus fills. Afortunadament, no coincideix el mapa d’escoles amb alumnat en circumstàncies “fàcils” i el dels llocs on, com a mestre, es treballa a gust. Jo mateixa he estat en algun lloc amb dificultats extremes però amb molt bon ambient de treball. Si una cosa té bona el decret de plantilles és que perquè les direccions puguin reclamar mestres els centres han de ser desitjables per als bons professionals que es pretén atraure, i això no vol dir tenir un alumnat fàcil d’entorn socioeconòmic benestant. Si una escola és capaç de valorar la feina que hi fan tots els mestres, crear un ambient estimulant i de respecte, oferir un projecte engrescador, pot ser que es converteixi en una escola “de primera” pel que fa a ser desitjada com a lloc de treball per als mestres… cosa que sempre és millor que ser una escola “de primera” perquè el seu alumnat, tot i ser de pública, podria ser perfectament de privada. Aquest criteri, com a mínim, dóna alguna oportunitat a escoles de zones amb dificultats i amb alumnes amb poques oportunitats de promoció social. Les direccions, que també s’ho currin.

  6. Jo en cap moment he dit que els centres de segona categoria tinguin de ser per força en llocs socioeconòmics baix, cal q sigui atractiva, amb bon ambient i q tinguin ganes de treballar amb una metodologia activa

  7. Clara diu:

    Cert, sé que no has dit això. La que ho dic sóc jo: actualment, i des de fa molts anys i amb governs de tots colors, aquestes han estat les categories d’escoles públiques: les dels barris benestants eren cobejades per mestres i famílies “de bé”, a les de les zones desafavorides els tocava acceptar el seu paper de “gueto”. Per això, si algú creu que el decret de plantilles pot fer que hi hagi “escoles de primera” o “escoles de segona”, l’invito a mirar-se amb ull crític la realitat que ja tenim.
    En qualsevol cas, i és un tema diferent, si una direcció pot triar – en més o menys grau- el professorat, se li ha girat feina: si vol realment poder triar, ha d’oferir alguna cosa als candidats. I – digueu-me ingènua – em sembla que el que ha d’oferir és una escola amb un projecte prou engrescador i un ambient prou acollidor com perquè els candidats vulguin optar-hi. Si no, ja pot demanar…

Els comentaris estan tancats.