Ús de tablets a l’escola

Ja porto tres setmanes, aplicant la Tablet a l’aula. Com us vaig dir he convertit la meva tablet amb una PDI. Però he anat més enllà, la tablet m’ha permès crear una PDI portàtil, a partir de la tablet em permet moure per la classe, que els nens interactuïn amb ella, i tot quedi relaxat amb el projector.

A nivell pedagògic treballar amb amb una pdi a partir de la tablet trobo aquestes virtuts pedagògiques:

PDI TABLET
El cost varia segons el fabricant, però es necessita la PDI eina que encara no han baixat molt els preus. Amb la Tablet abarateixo el cost per la mitat molt important en temps de crisi. Només es necessita projector i ordinador. Actualment hi ha tablets per 79 euros.
Fixe, no hi ha molta pedagogia activa, convertim una pissarra tradicional amb una interactiva però no hi ha interecció. Portàtil és la definició per la tablet et permet portar una pedagogia més activa. Ja que no cal estar davant de la pissarra.
No hi ha tanta interactivitat perquè la pissarra està fixe. Interactivitat aquesta forma d’ensenyar permet un diàleg més actiu de l’aula. En ser portàtil permet crear una pedagogia més significativa, de forma ràpida pots canviar els continguts en no caldrà a sentar-te a l’ordinador.
Engegar un ordinador encara és molt lent, i a vegades a la llarga va molt lent. Usabilitat amb una tablet tot va més ràpid el fet que està amb sistema latent permet molta més rapidesa.

 

En definitiva penso, que la tablet permet crear una interactivitat mai vista amb l’aula. A més en ser un producte nou, és motiva molt. En aquests moments a primer de primària l’estic utilitzant a través d’un simple JCLIC, fet per mi, però que em permet és la interactivitat. La innovació passa per com utilitzo la tablet dintre l’aula.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.