Ja porto tres setmanes, aplicant la Tablet a l’aula. Com us vaig dir he convertit la meva tablet amb una PDI. Però he anat més enllà, la tablet m’ha permès crear una PDI portàtil, a partir de la tablet em permet moure per la classe, que els nens interactuïn amb ella, i tot quedi relaxat amb el projector.
A nivell pedagògic treballar amb amb una pdi a partir de la tablet trobo aquestes virtuts pedagògiques:
PDI | TABLET |
El cost varia segons el fabricant, però es necessita la PDI eina que encara no han baixat molt els preus. | Amb la Tablet abarateixo el cost per la mitat molt important en temps de crisi. Només es necessita projector i ordinador. Actualment hi ha tablets per 79 euros. |
Fixe, no hi ha molta pedagogia activa, convertim una pissarra tradicional amb una interactiva però no hi ha interecció. | Portàtil és la definició per la tablet et permet portar una pedagogia més activa. Ja que no cal estar davant de la pissarra. |
No hi ha tanta interactivitat perquè la pissarra està fixe. | Interactivitat aquesta forma d’ensenyar permet un diàleg més actiu de l’aula. En ser portàtil permet crear una pedagogia més significativa, de forma ràpida pots canviar els continguts en no caldrà a sentar-te a l’ordinador. |
Engegar un ordinador encara és molt lent, i a vegades a la llarga va molt lent. | Usabilitat amb una tablet tot va més ràpid el fet que està amb sistema latent permet molta més rapidesa. |
En definitiva penso, que la tablet permet crear una interactivitat mai vista amb l’aula. A més en ser un producte nou, és motiva molt. En aquests moments a primer de primària l’estic utilitzant a través d’un simple JCLIC, fet per mi, però que em permet és la interactivitat. La innovació passa per com utilitzo la tablet dintre l’aula.